Посольство України в Чорногорії

, Київ 09:41

Поширені запитання/FAQ

Де можна отримати інформацію з консульських питань?

- на веб-сторінці МЗС в розділі «Консульські питання», в розділах «Консульське обслуговування громадян України та «Поради подорожуючим» на титульній сторінці МЗС, а також консульській сторінці в мережі «Фейсбук»;

- в консульських частинах на веб-сторінок Посольства України в Чорногорії (http://montenegro.mfa.gov.ua/ua/consular-affairs)

Паспортні питання

 Чи можна в Посольстві оформити біометричний паспорт громадянина України для виїзду за кордон ("закордонний")?

Так, Посольство оформлює виключно біометричні закордонні паспорти.

Для оформлення закордонного паспорту повнолітньому (з 16 років) необхідно надати:

-дійсний закордонний паспорт громадянина України;

-дозвіл на проживання в Чорногорії або відмітка в паспорті, що підтверджує постійне проживання або тимчасове перебування в Чорногорії (штамп про в’їзд);

-"внутрішній" паспорт громадянина України чи ксерокопію всіх його сторінок, що містять записи.

Як продовжити термін ді паспорта громадянина України для виїзду за кордон, якщо я проживаю в Чорногорії?

 З 01.01.2015 року  продовження  терміну дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон  чинним законодавством України  не передбачено.

Я хочу оформити новий закордонний паспорт, але в моєму старому паспорті (проїзному документі дитини) є дійсна віза. Чи можна залишити старий паспорт (проїзний документ дитини) після оформлення нового?

Відповідно до чинного законодавства України у сфері оформлення проїзних документів громадяни України можуть одночасно використовувати не більше двох проїзних документів.  Якщо у Вас є лише один проїзний документ, Вам може бути оформлено другий без необхідності його здавати при подачі документів або отриманні нового виготовленого паспорта (при цьому Ваш старий паспорт анулюється та повертається Вам для подальшого використання).

Якщо на день подачі документів на оформлення закордонного паспорта Ви вже маєте два проїзні документи (незалежно від того, чи закінчився їхній строк дії), один з них необхідно здавати відразу при подачі документів на оформлення нового паспорта.

Посольство України в Чорногорії приймає документи на оформлення нового паспорта громадянина України для виїзду за кордон у зв’язку із закінченням терміну його дії у громадян України, що постійно проживають або тимчасово перебувають на території Чорногорії  за умови надання  надання повного пакету документів, передбачених Порядком оформлення і видачі дипломатичними представництвами та консульськими установами України паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Детально про перелік документів та порядок оформлення паспорта  можна прочитати тут.

Увага!Враховуючи, що оформлення паспортів нового зразка здійснюється у Централізованому порядку (друк паспортів здійснюється в Україні), строк розгляду клопотання про оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон складає мінімально до 3-х місяців до без урахування термнів доставки.

Які документи необхідно надати для внесення даних про мою дитину, яка народилася на території Чорногорії, до мого закордонного паспорта? Чи можна оформити дитині проїзний документ дитини через Посольство?

З 1 квітня 2015 року внесення даних про дітей паспортів батьків чинним законодавством України не передбачено. Законодавстовм передбачено оформлення дітям паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

заява-анкета, яка формується в електронній формі консульською посадовою особою під час подачі документів від імені дитини батьками (усиновлювачами), опікунами, піклувальниками, а якщо батьки не перебувають у шлюбі – того з батьків, з яким проживає особа, або іншими представниками;

- дві кольорові фотокартки розміром 3,5 х 4,5 см та одна фотокартка розміром 10 х 15 см (у разі оформлення паспорта особі, що не досягла дванадцятирічного віку, або особі, яка не може пересуватись самостійно у зв’язку із тривалим розладом здоров’я, що підтверджується відповідною довідкою лікувального закладу);

- свідоцтво про народження;

- довідка про реєстрацію особи громадянином України (в разі народження дитини за кордоном);

- документ або відмітка в паспорті, що підтверджує постійне проживання або тимчасове перебування громадянина України за кордоном;

- заяву про відмову від внесення інформації (у тому числі відцифрованих відбитків пальців рук) до безконтактного електронного носія, що імплантований до паспорта для виїзду за кордон (у разі потреби). Заяву від імені дитини подають її батьки (якщо батьки не перебувають у шлюбі, - той з батьків, з ким проживає особа), усиновлювачі, опікуни, піклувальники або інші представники чи представники закладів, які виконують функції опікунів чи піклувальників над цією особою. Заява від другого з батьків не вимагається, якщо він є іноземцем або особою без громадянства. У цьому випадку видається паспорт громадянина України для виїзду за кордон, що не містить безконтактного електронного носія.

- квитанція про сплату консульського збору або оригінал і копію документа, що підтверджує право на звільнення повністю або частково від його сплати.

У разі проживання дитини з одним із батьків, необхідно подати також оригінал або засвідчену в установленому порядку копію одного з таких документів:

- свідоцтва про смерть другого з батьків;

- рішення суду про позбавлення батьківських прав другого з батьків;

- рішення суду про визнання другого з батьків безвісно відсутнім;

- рішення суду про визнання другого з батьків недієздатним;

- документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання дитини разом з одним із батьків, який подає заяву-анкету.

Документи, видані компетентними органами іноземних держав, подаються легалізованими (якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України) разом із перекладом українською мовою нотаріально засвідченим.

Консульський збір  за оформлення паспорта складає,  23євро- розгляд заяви,

Проїзні документи дитини з 01.04.2015 не оформлюються. 

Мене повідомлено, що мій новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон готовий і я можу його отримати? Однак в моєму старому паспорті ще є діюча віза до США. Що я маю робити в такому випадку?

В таких випадках при отриманні нового паспорта громадянина України для виїзду за кордон старий паспорт зазначеного громадянина анулюється шляхом проставлення дірок діркопробивачем на машинозчитувальній  зоні,  крім сторінки, де проставлена діюча віза на в`їзд до іноземної країни, строк дії якої не закінчився, та повертається власнику за його особистою заявою здати згаданий вище паспорт після закінчення строку дії віз

Який термін оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон в дипломатичних установах України? 

Відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, його тимчасового затримання та вилучення, затвердженого постановою КМУ від 07.05.2014 №152 паспорт без урахування строків доставки видається дипустановою у строк до трьох місяців з дня подання заяви-анкети та сплати консульського збору.

Питання нотаріату

Мені необхідно надати дозвіл на виїзд моєї дитини за межі України (виготовлення моїй дитині проїзного документу дитини/ закордонного паспорта). Чи можна це зробити в Посольстві?

згідно з чинним законодавством у сфері нотаріату консул може засвідчити Ваш підпис на відповідній заяві

Для цього Вам необхідно особисто звернутися до консульського відділу Посольства в години прийому громадян (без попереднього запису), мати при собі дійсний документ, що посвідчує Вашу особу та громадянство (паспорт громадянина України для виїзду за кордон), а також мати інформацію стосовно ПІБ Вашої дитини, дати її народження, даних проїзного документа дитини (у разі наявності документа) та ПІБ особи, яка супроводжуватиме дитину, даних її закордонного паспорта.  

Для  зареєстрації шлюбу на території Чорногорії мені потрібна довідка з Посольства про відсутність перешкод для реєстрації шлюбу. Як я можy отримати від Посольства таку довідку? Що для цього необхідно?

Для реєстрації шлюбу  громадянину України необхідно надати заяву, в якій особа повідомляє про себе, що вона ніколи не перебувала у шлюбі, або про те, що вона раніше перебувала у шлюбі, але зараз її шлюб припинено та відсутні перешкоди для укладення шлюбу. Зазначена заява повинна бути нотаріально засвідчена в Україні або консульською посадовою особою.

У разі відсутності у Вас нотаріально засвідченої в Україні заяви Ви можете оформити її у Посольстві України в Чорногорії.

Для цього Вам необхідно надати наступні документи;

1) написати на консульському прийомі заяву про те, що ніколи не перебували у шлюбі, або перебували, але зараз цей шлюб припинений і відсутні перешкоди для укладення шлюбу;

2) оригінал та ксерокопію паспорта громадянина України для виїзду за кордон (оригінал повертається заявнику, ксерокопія додається до заяви);

3) свідоцтво про народження (після прийняття документів повертається, до заяви-анкети додається його копія);

4) у разі, якщо громадянин України перебував у шлюбі, і цей шлюб розірваний, копія свідоцтва про шлюб або витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища та свідоцтво про розірвання шлюбу (до 24.07.2010 р.) або рішення суду про розірвання шлюбу (після 24.07.2010 р.)

5) квитанцію про сплату консульського збору в розмірі 28,0 євро (23, 0 євро засвідчення підпису, 5, 0 євро надання послуг технічного характеру . Консульський збір за вчинення консульських дій у Посольстві сплачується заявником у безготівковому вигляді на окремий рахунок Посольства України в Чорногорії.

 Після отримання вищезгаданих документів консульська посадова особа готує відповідну заяву, на якій засвідчує Ваш підпис. Заява видається українською у день звернення громадянина України до установи.

Я хочу оформити довіреність на вчинення дій від мого імені. Чи можу я це зробити у Посольстві та чи буде довіреність, посвідчена консулом, дійсною в Україні?

Згідно з чинним законодавством, зокрема, Законом України «Про нотаріат»  консул посвідчує правочини (договори,  заповіти,  довіреності та  ін.),  крім  іпотечних договорів,  договорів про відчуження та заставу  житлових  будинків,  квартир,  дач,   садових   будинків, гаражів,   земельних   ділянок,   іншого   нерухомого   майна,  що знаходиться в Україні.

Водночас, з огляду на відсутність доступу закордонних дипломатичних установ України до Єдиного реєстру довіреностей, до кожної посвідченої довіреності консул засвідчує підпис довірителя на спеціальній заяві про реєстрацію такої довіреності в Єдиному реєстрі (бланк такої заяви можна отримати безпосередньо в консульському відділі).

Для того, щоб засвідчити довіреність та заяву про її реєстрацію в Єдиному реєстрі довіреностей, Вам необхідно надати Ваш закордонний паспорт, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а також дані паспорта представника, копія довідки про присвоєння йому ідентифікаційного номера, місце реєстрації та сплатити консульський збір тощо.

Консульський збір за складає:

  • 42 євро – 5 євро – технічні послуги та 37 євро – за посвідчення дітям, другому з подружжя, батькам  довіреностей на право користування і розпорядження майном, крім транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів та здійснення кредитних операцій.
  • 51 євро–5 євро – технічні послуги та 46євро– за посвідчення іншим особам довіреностей на право користування і розпорядження майном крім транспортних засобів,  інших самохідних машин механізмів та здійснення кредитних операцій

+ 23 євро– за засвідчення вірності на заяві

Я хочу продати квартиру/машину в Україні. Що мені потрібно для оформлення доручення на продажу квартири/машини?

Для оформлення довіреності або доручення потрібно прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та його копія

2) номер ідентифікаційного коду ДРФО та копія

3) відомості щодо повіреного, тобто особи, на яку оформлюється довіреність чи доручення, у тому числі: прізвище, ім’я та по-батькові; дату народження; адресу проживання;

 паспортні дані (номер і серія паспорта, дата і орган видачі паспорта або копію “внутрішнього” паспорта);

Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження, продаж, оренду нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), окрім особистих документів та відомостей про повіреного,

необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок машину ), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію.

Такими документами можуть бути:

-“Свідоцтво про право власності на житло” або “Свідоцтво про приватизацію житла (квартири)” або“Свідоцтво про право на спадщину” або “Договір купівлі-продажу” (нотаріально посвідчений) або “Договір міни” (нотаріально посвідчений) або Договір дарування” (нотаріально посвідчений) або витяг з реєстру про право власності на нерухоме майно.

Я хочу оформити  прийняття/відмову від прийняття спадщини. Як це мені зробити?    

Заяви щодо прийняття спадщини або відмови від прийняття спадщини (у т.ч. на користь іншого спадкоємця) подаються протягом встановленого законом терміну (6 місяців з часу відкриття спадщини. Протягом цього терміну заява  може бути відкликана заявником). Така заява подається  особисто. Для оформлення такої заяви у Посольствіі слід:

- звернутися до установи особисто у приймальні години (термін не потрібен);

- мати при собі дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та копію його першої сторінки;

- надати свідоцтво про смерть спадкодавця, засвідчене у встановленому порядку та перекладене державною мовою, якщо воно видавалося іноземними органами, або його нотаріально засвідчену копію;

- надати документ, що підтверджує родинний зв’язок зі спадкодавцем та його копію;

- надати копію заповіту (якщо заповіт оформлювався);

- повідомити назву нотаріальної контори, де знаходиться спадкова справа;

Питання громадянства

У нас на території Чорногорії народилася дитина, нам потрібно її зареєструвати громадянином України. Наші дії?

Для оформлення набуття громадянства України за народженням особою, батьки (один із них) якої на момент її народження були громадянами України, один з її батьків подає такі документи:

а) заяву про оформлення набуття особою громадянства України за народженням;

б) копію свідоцтва про народження особи (при цьому слід враховувати, що документи, видані або вчинені іноземними органами, мають надаватися до ЗДУ засвідченими в установленому законодавством України порядку, тобто із засвідченим перекладом українською мовою);

в) копію паспорта громадянина України або іншого передбаченого статтею 5 Закону документа, що підтверджує факт перебування одного з батьків особи у громадянстві України на момент її народження.

Закордонна дипломатична установа, до якої подано документи щодо оформлення набуття громадянства України, перевіряє відповідність їх оформлення вимогам законодавства України та підтвердження ними наявності фактів, з якими Закон пов’язує належність особи до громадянства України.

Рішення про оформлення набуття особою громадянства України або про відмову у задоволенні клопотання приймається керівником закордонної дипломатичної установи або його заступником не пізніш ніж у місячний строк з дня надходження документів. Рішення про відмову повідомляється заявникові у письмовій формі не пізніш ніж у тижневий строк з дня його прийняття.

У разі прийняття позитивного рішення, особа реєструється громадянином України та документується довідкою про реєстрацію особи громадянином України, яка у подальшому обов’язково пред’являється при оформленні документів, що підтверджують громадянство України (закордонного паспорта).

Довідка про реєстрацію особи громадянином України видається в одному примірнику і лише один раз. Повторна реєстрація не допускається. У випадку втрати, пошкодження, вилучення тощо вказаного документа, ЗДУ оформлюється довідка на підтвердження факту раніше здійсненої реєстрації, із зазначенням повних вихідних реквізитів попередньої довідки.

Довідку про реєстрацію дитини громадянином України за народженням було втрачено. Де можна оформити дублікат або повторний документ?

Якщо довідку було втрачено, то видачу повторної довідки або дублікату чинним законодавством не передбачено. Натомість органом видачі первинної довідки оформлюється довідка про проведену реєстрацію особи громадянином України за народженням.

Другий з батьків моєї дитини – громадянин Чорногорії. Моя дитина теж отримала громадянство Чорногорії. Чи є у неї громадянство України? 

Якщо Ваша дитина народилася після 01.03.2001 року, вона набула громадянства України з моменту свого народження. До 18 років вона може (але не зобов’язана) зберігати громадянство обох країн. Проте, з моменту повноліття їй доведеться визначитися, у громадянстві якої з країн вона хоче перебувати та вийти з громадянства іншої країни, оскільки як Україна, так і Хорватія виходять з принципу єдиного громадянства. Разом з тим, Ви, як законний представник своєї дитини,  можете вивести її з громадянства України до досягнення нею повноліття (вихід дозволений як разом з одним з батьків, так і окремо). З 14 років для виходу дитини з громадянства за заявою одного з батьків потрібна нотаріально засвідчена згода дитини.

Мені для оформлення дозволу на проживання на території Чорногорії необхідн надати довідку про відсутність судимості та непритягнення мене до кримінальної відповідальності в Україні. Чи можу я через Посольство отримати такі документи?

Для витребування інформації про непритягнення до кримінальної відповідальності та відсутність судимості в Україні Ви можете звернутися до Посольства України в  Чорногорії. Після здійснення перевірки компетентними органами України, Посольство України в Чорногорії видає тільки одну довідку, в якій зазначається запитувана Вами інформація.

Інформаційна брошура щодо надання інформаційно-консультативної допомоги громадянам України, які повертаються в Україну за процедурою добровільного повернення, видворення або у порядку реадмісії

Інформаційну брошуру щодо надання інформаційно-консультативної допомоги громадянам України, які повертаються в Україну за процедурою добровільного повернення, видворення або у порядку реадмісії можна завантажити тут.

 

 

 


Консульський відділ Посольства України в Чорногорії
Керівник: Волкова Тетяна Вячеславівна
консул
Адреса: 81000 Чорногорія, Подгориця, вул.Сердара Йола Пілетіча 15. Переглянути на мапі
Телефон: 00 382 20 227 521
Факс: 00 382 20 227 181
Ел. пошта: emb_me@mfa.gov.ua
Графік роботи:

Режим роботи:

1.Прийом відвідувачів

Понеділок - п'ятниця - 10: 00- 12:00  13:30 – 15.30  Monday - Friday:           10: 00- 12:00  13:30 – 15.30

Видача готових документів:       13:30 – 15.30


Обідня перерва: 12:00 – 12:45

Прийом громадян здійснюється без попереднього запису

Розгляд звернень громадян уразливих категорій (з малолітніми дітьми, інвалідів, тяжкохворих, вагітних) здійснюється у пріоритетному порядку поза чергою.

В суботу, неділю та в дні державних свят України консульський відділ прийом громадян не здійснює.

Консульська допомога надається також у неприйомний час у випадках, які загрожують життю чи здоров’ю громадян України (техногенні катастрофи, природні катаклізми, теракти, масові заворушення, поранення/загибель українських громадян).

Межі консульського округу:

територія Чорногорії

Примітки:

Гаряча лінія Посольства України в Чорногорії +382 69 554 607.

Прохання телефонувати ВИКЛЮЧНО у разі загрози життю чи загибелі громадян України, інших надзвичайних подій з нашими співвітчизниками, ДТП, втрати документів

Одночасно просимо при зверненні врахувати загальні рекомендаціїї, які дозволять пришвидшити опрацювання звернень, а відтак – вирішення Вашого питання.

Дотримання наведених нижче порад Перед особистим зверненням до установи обов’язково ознайомтеся з розміщеною у відкритому доступі інформацією офіційних джерел з питання, що Вас цікавить

Чітко формулюйте питання. Уникайте питань загального характеру, оскільки відповіді на них можна знайти у пам’ятках, підготованих Посольством за набагато коротший час, ніж потрібен для написання листа, не кажучи про очікування відповіді на нього;

  • Надсилаючи письмове звернення, дотримуйтесь наступних рекомендацій:
  1.  Обов’язково вказуйте повне ім’я, адресу, телефон та E-Mail (це пришвидшить надання відповіді та дозволить уникнути непорозумінь);
  2. Викладайте текст звернення до установи державною мовою (це значно пришвидшить його опрацювання можуть мати вирішальне значення при розгляді звернення. Запитуючи в установі інформаційні матеріали, вказуйте E-Mail для відповіді,